
O mnie
Mapa strony to plik, który dostarcza niektórym wyszukiwarkom niezbędnych, szczegółowych informacji o wielu odmianach treści zawartych w danej domenie. Zasadniczo, sitemapy używają wielu różnych systemów, w tym organizacji, nawigacji i systemów tagowania, aby pomóc wyszukiwarkom w dokładniejszym i bardziej szczegółowym zestawianiu i indeksowaniu stron internetowych. Sitemapy są ściśle związane z SEO (Search Engine Optimization), ponieważ pomagają one indeksować stronę przez crawlery, czyli programy mające za zadanie zbierać dane i informacje z treści witryny. Oznacza to, że sitemapy pomagają właścicielom stron zwiększyć przepływ ruchu organicznego do ich witryn. Ponieważ większość stron internetowych nie jest tworzona w oparciu o sitemapę, jej posiadanie na pewno da właścicielowi przewagę nad konkurencją. Z technicznego punktu widzenia, większość wyszukiwarek znajdzie i zaindeksuje Twoją stronę z łatwością. Ale jeśli Twoja witryna jest duża i bogata w treść, roboty indeksujące mogą mieć trudniejszy czas na indeksowanie tego typu stron i witryn. Mapa strony spełnia następujące podstawowe cele: tworzy kompletną listę wszystkich stron w witrynie, dzięki czemu roboty indeksujące (takie jak Googlebot) mogą z łatwością zaindeksować stronę. Mapa strony wykorzystuje "metadane", które są procesem kontekstualizacji danych z każdej strony witryny. Dane te następnie powiedzieć crawlerów, jak strony są zorganizowane i jak są one połączone z innymi stronami w witrynie. Sitemapy są istotne dla strony internetowej, ponieważ wyszukiwarki zazwyczaj postrzegają sitemapy jako zielone światło do uzyskania danych i informacji z Twojej strony. Oznacza to, że posiadanie kompleksowego i wyczerpującego crawlowania, czyli programu, który zbiera dane z różnych stron treści w Twojej witrynie, przyniesie lepsze wyniki wyszukiwania. Lepsze wyniki pozwoliłyby zwiększyć ruch na stronie. Ponieważ sitemapy nie są całkowicie konieczne - zwłaszcza w przypadku małych stron, które są łatwo indeksowane przez crawlery, okazały się one przydatne w przypadku następujących typów stron: Bardzo duże serwisy - Są to zazwyczaj serwisy e-commerce. Jeśli masz bardzo dużą stronę internetową, jednym z najlepszych sposobów działania byłoby podzielenie sitemapy indeksu. Pojedyncza sitemapa może zaindeksować maksymalnie 50 000 linków. Oznacza to, że jeśli Twoja strona jest wystarczająco duża, aby mieć 50 000 postów, to będziesz potrzebował dwóch oddzielnych sitemap. Witryny, które posiadają tylko kilka linków zewnętrznych - Witryny, które nie posiadają wystarczającej ilości linków do witryny, aby zapewnić jej widoczność. Posiadanie sitemapy wyróżni Twoją witrynę dla robotów indeksujących. Dzięki temu Twoja witryna ma duże szanse na indeksację. Witryny o dużej zawartości - Witryny, które zazwyczaj przechowują i wyświetlają różne formy treści, począwszy od obrazów, filmów, dokumentów i innych form treści. (np. DeviantArt, YouTube, Imgur, Reddit). HTML - Głównym celem używania HTML jest prowadzenie odwiedzających do Twojej domeny, którzy zazwyczaj są kupującymi. Głównie, HTML sitemaps mają za zadanie pomóc prawdziwym użytkownikom w identyfikacji stron witryny. Prezentuje strony i podstrony treści w postaci wypunktowanej listy, która ułatwia użytkownikom poruszanie się po serwisie. XML - Istnieje wyłącznie po to, aby upewnić się, że linki i adresy URL wymienione na stronie są dokładnie wykrywane, indeksowane i kompilowane. Jednakże, XML sitemaps są ograniczone w wykonywaniu tych zadań: Możliwość przesłania sitemapy w formacie XML nie gwarantuje, że Twoja strona lub domena zostanie zaindeksowana i skompilowana przez crawlera. Sitemapy są postrzegane jako rekomendacje, które podkreślają stronę i domenę, oznacza to, że Twoje szanse wzrosną, gdy użyjesz sitemap, ale nie gwarantuje to, że zostaną one zaindeksowane. Mapy sitemaps XML niekoniecznie dodają autorytetu Twojej stronie lub domenie. W przeciwieństwie do linków HTML znajdujących się na stronie, adresy URL umieszczone w mapie witryny XML nie przechodzą przez proces sprawdzania autorytetu linków. Oznacza to, że ma to znacznie mniejszy wpływ na poprawę Twoich rankingów SEO.
Podpis