Agionetowie
 
Notifications
Clear all
Agionetowie
Agionetowie
Grupa: Zarejestrowany
Dołączył: 2021-06-07
New Member

O mnie

Reklama społeczna - Szczególna forma komunikacji perswazyjnej nie mająca celu komercyjnego, promowana głównie przez organizacje non-profit w celu realizacji celów użyteczności społecznej i interesu ogólnego. Jest to typowa forma komunikacji perswazyjnej, czyli mająca na celu wpłynięcie na postawy i zachowania docelowych odbiorców. Realizując ten cel, reklama społeczna wykorzystuje metody i środki przekazu reklamy komercyjnej, ale w odróżnieniu od niej jej przekazy nie są ukierunkowane na zachęcanie do zakupu produktów lub usług, lecz na tworzenie korzyści i pożytków dla całej społeczności. W rzeczywistości reklama społeczna ma na celu promowanie zdrowych i zrównoważonych nawyków i stylów życia, informowanie i kierowanie opinią publiczną w sprawach zbiorowych oraz, bardziej ogólnie, zmianę postaw i zachowań dużej części społeczeństwa. Dotyczy to kampanii mających na celu zachęcanie do prowadzenia zdrowego stylu życia (np. w zakresie diety, seksualności, ćwiczeń fizycznych itp.) lub zniechęcanie do prowadzenia ryzykownego stylu życia (np. palenia tytoniu, zażywania narkotyków, nadużywania alkoholu lub narkotyków itp.) Jeśli chodzi o oczekiwane efekty reklamy społecznej, to należy jednak zauważyć, że jeśli chodzi o ocenę zmian zachowań, jakie jest ona w stanie wywołać, to nie jest ona zbyt skuteczna. Proponowane komunikaty często kolidują z przyzwyczajeniami życiowymi i utartymi opiniami; wśród społeczeństwa, które zazwyczaj przyjmuje zachowania uważane za niezdrowe, opór wobec bodźca komunikacyjnego będzie zatem większy. W celu zwiększenia skuteczności kampanii użyteczności społecznej coraz częściej stosuje się wielopoziomowe strategie komunikacji (doradztwo z operatorami, komunikacja grupowa, wykorzystanie liderów opinii, referencji, influencerów itp.) zgodnie z filozofią bliską polityce marketingu relacyjnego, która uprzywilejowuje potrzeby odbiorcy komunikatu, a nie funkcję oddziaływania reklamy przeniesionej na kwestie społeczne. We Włoszech reklama społeczna rozwija się od 1970 r. wraz z utworzeniem Istituto Iniziative Pubblicitarie di Pubblica Utilità (Pubblicità Progresso), którego celem jest promowanie inicjatyw w interesie publicznym. Kampanie reklamowe promowane przez stowarzyszenie skupiają się na zagadnieniach będących przedmiotem wspólnego zainteresowania, takich jak prewencja, solidarność, ochrona środowiska itp. Jednym z przykładów są kampanie uświadamiające na temat bezpieczeństwa drogowego. Wykorzystanie pozytywnych emocji w komunikacji społecznej - Wciąż stosunkowo niezbadany (i prawdopodobnie niedoceniany) jest potencjał stylów komunikacyjnych, które wywołują pozytywne emocje, często uważane a priori za niesłusznie mało wpływowe i mało wyraziste. Jednym z pozytywnych rejestrów, na który zwraca się obecnie coraz większą uwagę ze względu na jego perswazyjną skuteczność, jest ten skoncentrowany na wyrażaniu uczuć wdzięczności przez osoby, które skorzystały z pomocy i wsparcia w formie wolontariatu lub darowizn. W szczególności wysłuchanie podziękowań i otrzymanie wyrazów szczerej wdzięczności upewnia tych, którzy wykonali dobry uczynek, nie tylko o tym, że się on powiódł, ale także o tym, że został on pozytywnie przyjęty i doceniony przez tych, dla których był przeznaczony. Widok dziecka pokrzywdzonego przez los, uśmiechającego się z radością, które pokonało swój problem, ma dużą siłę przekonywania. Obdarowani, o ile są w stanie rozpoznać otrzymane dobro i wyrazić za nie wdzięczność, dają także dobroczyńcy gwarancje co do swoich walorów moralnych, czyniąc ich godnymi, w razie potrzeby, dalszych działań na swoją korzyść. W ten sposób sprzyjają zaangażowaniu emocjonalnemu i budowaniu więzi zaufania z dobroczyńcą, skłaniając go do odczuwania społecznego szacunku i wytrwałości w działaniach pomocowych i wspierających. Należy jednak podkreślić, że wyrazy wdzięczności działają jako wzmocnienie dla dalszych działań moralnych i prospołecznych pod jednym warunkiem: wyrazy wdzięczności muszą być szczere i serdeczne, bez celów manipulacyjnych. Jeśli chodzi o główny instrument komunikacji społecznej, z pewnością preferowana jest telewizja, sieć i wszystkie te środki, które pozwalają na transmisję wideo i jest ku temu więcej niż jeden dobry powód. Po pierwsze, umożliwiają one dotarcie do znacznie szerszej i zróżnicowanej publiczności; po drugie, filmy mają znacznie większą siłę emocjonalną niż przekaz pisemny ze zdjęciem w gazecie lub usłyszany w radiu. W rzeczywistości reklama pozwala opowiedzieć historię, ułatwić i przyspieszyć zrozumienie, czym zajmuje się dana organizacja, dlaczego to robi, pokazując realia i efekty jej interwencji oraz dla kogo to robi, dając twarz i imię prawdziwym ludziom, którzy potrzebują pomocy. Wideo stymuluje większą empatię u osób, które je oglądają.

Portale społecznościowe
Aktywność użytkownika
0
Forum Posts
0
Tematy
0
Pytania
0
Odpowiedzi
0
Pytanie Komentarze
0
Polubień
0
Otrzymał polubień
0/10
Ocena
0
Blog Posts
0
Blog Comments
Share:
Scarpehogan