Jakieromato
 
Notifications
Clear all
Jakieromato
Jakieromato
Grupa: Zarejestrowany
Dołączył: 2021-04-16
New Member

O mnie

Mapa strony to najprościej mówiąc lista podstron w naszym serwisie. Warto ją stworzyć, ponieważ ułatwia zarówno użytkownikom jak i robotom wyszukiwarek dotarcie do każdej części serwisu. Są dwa rodzaje map: -mapa strony HTML, -mapa strony XML. Mapa strony HTML to lista linków do wszystkich podstron na stronie. Link do mapy strony powinien być umieszczony w widocznym miejscu, tak by użytkownik nie miał problemów z jego odnalezieniem. Najpopularniejszym miejscem umieszczania linku do mapy strony jest prawy, górny róg strony, rzadziej stopka. Ważne jest również aby linki w mapie strony miały dobrze dobrane anchor texty. Ma to ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu strony. Linki zazwyczaj grupowane są sekcjami tematycznymi. Jeśli serwis ma więcej niż 100 podstron zdarza się, że nie umieszcza się wszystkich linków w mapie strony, a tylko te najważniejsze, tak by użytkownikowi było łatwiej odnaleźć się w serwisie. Stworzenie mapy HTML jest bardzo łatwe. Wystarczy znać podstawy kodowania HTML. Mapa strony XML to mapa przygotowana specjalnie dla robotów wyszukiwarek, tak by ułatwić im dotarcie dotarcie do wszystkich podstron, które mają zostać zaindeksowane. Dzięki mapie XML można przesyłać do Google również dodatkowe informacje, takie jak np. częstotliwość zmian, daty aktualizacji podstron. Do tworzenia map XML jest dostępnych wiele aplikacji, zarówno darmowych jak i płatnych. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Sitemap Generator dostępny w Google Webmastertools. Można również stworzyć mapę strony korzystając z generatora online. Strona internetowa może istnieć, ale nikt nie musi o tym wiedzieć. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku wyszukiwarek – jeśli jej nie poinformujemy to część naszych starań zostanie pominięta. Aby tego uniknąć musimy utworzyć mapę witryny (z ang. sitemap). Poznaj jej wady i zalety. Dowiedz się na co uważać w kwestii tego rozwiązania oraz jak wygląda proces jej udostępniania. Co to jest mapa witryny? Mapa witryny (z ang. sitemap) to plik XML, który zawiera listę stron oraz informacje na temat plików i ich relacji na stronie internetowej. Pozwala np. stwierdzić jakie pliki audio oraz graficzne należą do poszczególnych podstron. Dane w tym pliku wskazują na daty modyfikacji, istotność poszczególnych części strony, a także informację o tym jak często powinny być odwiedzane przez robota wyszukiwarki w poszukiwaniu nowych informacji. Kiedy należy ją dodać? O ile przy kilku podstronach np. małego bloga, strony wizytówki można się bez niej odbyć, o tyle w przypadku większych witryn i sklepów internetowych okazuje się niezbędna. Mapa XML będzie konieczna jeśli: strona jest złożona i zawiera kilka – kilkadziesiąt tysięcy podstron, witryna jest stale rozbudowywana o nowe wpisy i linki wewnętrzne, na stronę wchodzi duża liczba użytkowników samodzielnie zamieszczających multimedia, strona ma oddzielną sekcję niedostępną z poziomu tradycyjnej wersji serwisu, witryna jest niszowa i chcemy, aby Google w ogóle się o niej dowiedziało. Jakie ma wady i zalety? Rozwiązanie w postaci map witryn ma już swoje lata. Z technicznego punktu widzenia jest dość proste, co sprawia, że ma swoje mocny strony, ale też wady. Oto zalety mapy witryny: możliwość szybkiego i automatycznego poinformowania o nowych podstronach, możliwość ustalenia priorytetów i regularności odświeżenia wybranych części strony, możliwość przekształcenia mapy XML na HTML, aby np. pracownicy firmy mogli zaznajomić się z obszerniejszą strukturą. zaoszczędzony czas na próbie samodzielnej indeksacji przez linki zwrotne. Mapa witryny ma też swoje wady: powoduje ciągłe indeksowanie tych samych podstron, dlatego niektóre warto stąd wykluczyć (np. 404, o nas i z treścią, której nie potrzebują użytkownicy), jest trudna do przeniesienia w przypadku migracji i zmiany serwera, nie wskazuje na błędy w linkowaniu wewnętrznym, przez co łatwo je przeoczyć, nie polepsza pozycji, ale zwiększa widoczność przez zwiększenie liczby podstron w wynikach organicznych. Manualnie wygenerowana (in. statyczna site mapa) i wstawiona mapa witryny nie będzie uwzględniać aktualizacji w strukturze witryny. To znaczy, że kiedy dodamy nowy artykuł wyszukiwarka nie zostanie o tym fakcie poinformowana natychmiastowo, a tzw. spiderowi może zająć to dłuższą chwilę. Rozwiązaniem jest wykorzystywanie automatycznie wygenerowanych map witryn np. za pośrednictwem wtyczek do CMS. Zrobią to za nas m. in. Shoper, PrestaShop, Drupal i WordPress. Mapa witryny XML podobnie jak mapa HTML ma na celu usprawnienie poruszania się po stronie. Różnica polega na tym, że ta pierwsza służy jedynie robotom wyszukiwarek. Druga jest skierowana do użytkowników, którzy już znajdują się w witrynie. W praktyce wygląda to tak: mapa XML składa się ze znaczników i jest dokumentem w standardzie .xml, mapa XML nie jest publicznie dostępna dla użytkowników, jej celem jest wspomaganie wyszukiwarki w zrozumieniu struktury strony, mapa HTML składa się wyłącznie z linków, nie przyjmuje formy pliku, a jej celem jest jedynie poprawa nawigacji w obrębie witryny – ma na względzie UX – doświadczenie użytkownika, mapa HTML jest widoczna w całej witrynie, najczęściej znajduje się w stopce i kieruje do najważniejszych podstron np. kontakt, strona domowa, oferta, blog, koszyk z zakupami. Jak stworzyć mapę witryny? Stworzenie mapy witryny może wiązać się z mniejszą lub większą liczbą trudności. Zależy to głównie od tego czy nasza strona jest statyczna, czy działa na jakimś silniku. CMS automatycznie wygeneruje mapę witryny, którą będziemy mogli wykorzystać w dowolny sposób. Jeśli jednak nie korzystamy z takiego rozwiązania to niezbędna będzie pomoc programisty, który zautomatyzuje jej aktualizacje. Przy odpowiednich umiejętnościach można też samodzielnie napisać (lub pobrać z internetu) skrypt (np. Google Sitemap Generator, Enarion phpSitemapsNG), który regularnie będzie odświeżał mapę witryny.

 

Źródło:

1. https://telegram.dog/BioTrendyPL/665

2. https://telega.one/BioTrendyPL/665

3. https://telete.in/BioTrendyPL/665

Portale społecznościowe
Aktywność użytkownika
0
Forum Posts
0
Tematy
0
Pytania
0
Odpowiedzi
0
Pytanie Komentarze
0
Polubień
0
Otrzymał polubień
0/10
Ocena
0
Blog Posts
0
Blog Comments
Share:
Scarpehogan